9- گناه گريزي و رفع نياز مادي:
 اسلام قوانين زيادي دارد كه با اجراي آن ريشه فقر خشكيده مي شود مانند خمس، زكات، اطعام، كفاره (اطعام فقير، پوشاندن فقير، آزادكردن)، انفاق،‌وقف، صدقه، وليمه و. . متأسفانه اين دستورات به درستي اجرا نمي شود و در جوامع شاهد فقير هستم. هزينه هاي زندگي براي مسكن و پوشاك و خوراك سنگين است و اين براي ن بيوه كه منزل ندارند و درآمدي ندارند به مراتب سنگين تر و كمرشكن تر است. برخي از اين ن با كار در منزل و تكدي وخدمتكاري به زور ه كه شده چند صباحي براي خود كار و در نتيجه بخور و نميري پيدا مي كنند. متأسفانه رعايت نكردن دستورات اسلام سبب مي شود كه ن بيوه شرايط ازدواج دائم را ندارند و مشكلات مادي شديد دارند به سمت رضايت با ارتباط (شرعي يا حرام) با مردان و دريافت پول مي شوند.
سؤال: اصل اين است كه ما تلاش كنيم تا فقر از بين برود ولي همين الان و اين روزها اين بيوه ن فقير كه دو راه بيشتر ندارند راه مشروع ( ازدواج موقت) و راه نامشروع ( تن فروشي). كدام را انتخاب كنند؟
پاسخ: بسياري از افرادي كه دين برايشان مهم نيست مي بينند كه ن زيادي خيانت مي كنند و دومي را كه گناه است انتخاب مي كنند ولي با اين حال ازدواج موقت را بد مي دانند. اين افراد براي گناه حيا و غيرتي ندارند ولي براي حلال غيرتي مي شوند. دقت كنيد در راه نامشروع تعهدات زيادي كه در ازدواج موقت وجود دارد، نيست. مثلا اگر زني باردار شود كسي به عهده نمي گيرد و يا اختلاط انساب پيش مي آيد و يافت صاحب نطفه مشكل مي شود و سقط جنين خيلي بيشتر از مورد حلال است. اگر ارتباط حلال باشد با ثبت در محضرها مي توان مانع سوء استفاده ها و ظلم به زن را گرفت. ثبت محضري سبب مي شود زن فريب نخورد. حقه بازاني با امروز و فردا كردن از زير بار مهريه و تعهدات و شروط اين ازدواج فرار مي كنند.




اشكال:
برخي اشكال مي كنند كه اين درد است براي جامعه اسلامي و مردم كه بيوه زني مجبور شود از شدت فقر مجبور شود تن به ارتباط (مشروع يا نامشروع ) دهد.
پاسخ: بله، واقعا درد است و بايد تك تك ما و مسؤلان براي مبارزه با فقر تلاش كنيد و خيران را جهت دهيم. ولي چه كنيم كه ظلم از زمان حضرت ادم بوده و هميشه برخي با چپاول و احتكار و بهره برداري از ديگران و گران فروشي و. ثروت را ناعادلانه به سمت خود مي كشند و عده اي را به خاك سياه مي نشانند. حضرت علي در راه احقاق حق و عدالت شهيد شد.






10- فلسفه خاص:
 ازدواج مدت دار فلسفه خاص دارد و اسلام قطعا با #هوسراني  و #تنوع طلبي جنسي با حكم ازدواج مدت دار مخالف است. نيز جايز نمي داند فردي با گرايش به اين ازدواج سبب ضايع كردن حق همسر دائم و فرزند شود. برخي از افراد از قوانين الهي و يا مدني يا بازي تخطي مي كنند، ولي ما نبايد به قانون بدبين شويم. اگر گروهي از تماشاچيان ورزشگاه آزادي بداخلاقي كردن و اغتشاش راه انداختند و فحش ناموسي دادند درست نيست كه كلا ورزشگاه را تعطيل كنيم. اينجا بايد با خلافكار مبارزه كرد و كمك كرد قانون پذير شود. در داستان بالا هم ايرج و هم فرشته قصور داشتند و سبب مشكلاتي براي خود شدند ولي اين مصداق و مشابهات آن به معناي معيوب بودن اصل حكم نيست.
اگر در اين ازدواج اين دو به هم وابسته شدن يا فرشته وابستگيش خيلي شديد شد به دليل بد بودن اصل حكم نيست. همين طور كه طبيعت آتش سوزاندن است. اگر به موقت بودن، ازدواج مدت دار توجه نشود يا افرادي كه زمينه وابستگي دارند گرفتار وابستگي شديد شوند به خاطر ضعف اين ازدواج نيست. اگر ما به هتل يا ولايي بسيار شيكي برويم و دلمان خيلي ان را بخواهد ما بايد طوري ميل خودمان را تنظيم كينم كه بعد از اتمام وقت اقامت با همه جذابيت هايش از ان جدا شويم. اگر غير از اين باشد براي خودمان اشكال پيش مي آيد.
The End



م ح قديري، روان شناس



دريافت پي دي اف داستان از تلگرام:



اينجا

الفباي كار و كارمندي از منظر ضرب المثل ( خريد اينترنتي)

داستان واقعي: شيب شهوت و چسب احساس (تحليل روان شناختي داستان) 4

داستان: ايزوگام عاطفي و درز تفاهم (متن و صوت)

ايزوگام عاطفي و درز تفاهم (داستان) بشنويد

ايزوگام عاطفي (داستان) بشنويد

مي ,كه ,ازدواج ,يا ,راه ,نيست ,مي كنند ,اين ازدواج ,مي شود ,مدت دار ,ازدواج موقت

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یاسی‌ترین خلاصه کتاب و جزوات درسی مطالب اینترنتی صنف آ بی - A.B. class ملورینا السَّلامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى ذُرِّیَّةِ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ دلنوشته‌های یک طلبه سلام دوستان درهم طورانه کناف مشهد